A máte naši kartičku?


Je toho plný obchod: „S naší věrnostní kartičkou získáte nejlepší slevy“ a podobné vzkazy na vás vystřelí ihned jakmile skočíte do obchodu. Bombardují vás při vchodu, při východu, u pokladny, pro jistotu se rovnou zeptá i paní, co právě rovná zboží. Někdo to miluje a sbírá to tak trochu sám od sebe a jiný to zatracuje a leze mu to krkem. Proč jsou vlastně všechny obchody toliko posedlé rozdáváním výhodných zákaznických kartiček?
 
nákupy

Kontakty

To nejdůležitější na tom je, že s takovou kartičkou dáváte například i kontaktní údaje. Pro reklamní letáky, zprávy, spam obecně je tohle naprosto ojedinělá šance, jak vás může váš oblíbený řetězec doslova stalkovat i doma. Dokonce se už obchody odvažují i posílat narozeninová přání a sváteční blahopřání, což je už více méně podezřelé. Samozřejmě, za nějakou tu slevu, proč ne, že ano.
 

Slevy, kupóny, výhodné nabídky

Pro držitele takových kartiček při nakupování je jen to nej a to nejvíc exklusive, co si běžný zákazník vůbec nemá šanci ani prohlédnout – například nejzbytečnější dárky k nákupu, které opravdu ocení už jen ztřeštěná maminka malých „mimísků“ a podobné kreatury s takovouto slovní zásobou. A neustále se vás obchodník snaží přesvědčit, že toho bude mnohem více a že o všem vám řekne první (jako by to určitě nikomu jinému neřekl).
 
obchod

Jak to ale doopravdy je

Udělali jsme v jednom obchodním řetězci s přírodní kosmetikou malý pokus. Nejdříve tam šla osoba A a nakoupila tělové krémy za 540 se slevou ze zákaznické kartičky. Posléze šla nakoupit úplně to samé zboží osoba B bez kartičky (je nutno podotknout, že u zboží bylo napsáno SLEVA), a podivuhodně zaplatil pouze 450. Samozřejmě, nemusí se tak dít úplně všude a nijak od zákaznických kartiček neodrazujeme, ale už jen ten fakt, že s kartičkou je to spíš přirážka, kdy prodejce spíše čerpá z důvěry zákazníka v neoblomnou slevovací moc kartičky. Ale kdo ví, třeba se jenom osoba B prodavačce líbila.